fredag, november 30, 2007

Julfirande på det svenska jobbet

Mannen har precis börjat sitt nya jobb i Sverige. Våra gemensamma erfarenheter av arbetsplatser i Sverige (om man räknar bort alla sommarjobb) är begränsat och därför blir det liksom lite extra intressant att se hur det egentligen funkar.

Idag var det adventsfirande på mannens nya jobb. Det träffades en timme för att dricka glögg och SJUNGA JULSÅNGER tillsammans. Jo, det är faktiskt sant. Det hade låtit ungefär hur illa som helst. Men främst själva iden att träffas i ett mötesrum och sjunga tillsammans känns....kan inte hjälpa det, skrattet bubblar i mig som tusan. Nu har jag något som får mig på gott humör när jag är lite nere. Sjunger ni julsånger tillsammans med texter projicerade på väggen på era jobb?

3 kommentarer:

Winnie The Pooh sa...

Du, jag har en som är värre:

delar av Göteborgs KOMMUNSTYRELSE som gemensamt sjunger julsånger på förmötet inför årets sista Kommunstyrelsesammanträde. I ett mötesrum. Med ärendehandlingarna på bordet.

den du!!

Miasworld sa...

hahahahaha *frust* hahahahaha....

Miasworld sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.