söndag, december 02, 2007

Att komma hem

Hur känns det att vara hemma igen?

Jag svarar ganska ofta på den frågan. Och svarar nästan alltid att det känns väldigt bra. Det är ju ett ganska kort svar som skulle kunna läggas in i samma neutrala-svar-kategori som:

Hur var festen? - Jo tack, trevlig
Hur mår du? - Jo tack bra

Men grejen är att det faktiskt är allt annat än neutralt. Det känns helt enkelt Väldigt Bra. Jag inser lite långsamt att kanske börjar jag hitta fotfästet här hemma igen. Jag är så mycket mer närvarande här än jag var i Tyskland, njuter mer av en helg hemma, springer inte lika mycket.

Därför är jag inte lika sugen att packa väskan nästa vecka, men det är årets sista resa. Ner till Tyskland en sväng till, sen åker resväskan in i garderoben fram till januari.

1 kommentar:

Winnie The Pooh sa...

"Frågan generaliserande schablonskaraktär försvårar ett realitetsförankrat genmäle"