lördag, november 24, 2007

Konferens: check!

Ovanligt nog går resan nästa vecka helt otippat till....Luxemburg. Tillhör inte direkt standardmålen för mitt jobbresande.

Konferens på gång, alltså blir det ungefär så här skulle jag tro:

Kostymen: på
Reklamväskan: på
Lilla rockslagsmärket med företagsemblemet: på
Stora leendet: på

Antal druckna koppar kaffe: massor, massor
Byte av visitkort: högvis
Tråkiga föredrag: för många
Intressanta föredrag: ett par
Roliga människor man träffar på: massor
Antal timmar sömn: begränsat

Jag tycker faktiskt att det är roligt på konferens. Träffa folk är kul.

2 kommentarer:

Konsultpappan sa...

Mja. Själv är jag ju oftast en av de där föredragshållarna.
En av de intressanta.

Men konferens och kursgårdar....

...jag längtar bara efter att få åka hem och sova i extrasängen i lilltjejens rum och bli väckt av barnskrik strax efter 5 på morgonen.

Faktiskt.

Miasworld sa...

Jag kommer nog dit skulle jag tro... Det är inte RIKTIGT lika roligt att packa väskan nu som för två år sen. Eller snarare har jag oftast ingen lust alls. Nu till exemple BORDE jag packa för tidiga flyget i morgon, men väljer att göra annat hemma istället.
Sen när jag väl är iväg blir det oftast roligare. Delvis också för att jag annars skulle få lappsjuka av att sitta på mitt hemmakontor och träffa ingen dagarna i ända - jag har ju inga jobbkollegor i Sverige. "Local office Sweden" är typ jag.

Men så har jag ju heller inga barn ännu. Kanske är det bara så enkelt.