onsdag, november 28, 2007

Vi är inte alltid så himla utvecklade som vi tror

Är det inte lite lustigt att man reser hit och dit i världen till ställen som kallas underutvecklade, men det är nästan aldrig problem att bli uppkopplad. Inga problem - trådlöst internet utan extra kostnad. Det är standard på de flesta medelklasshotell jag har bott på i Moldovien, Sudan eller någon annanstans.

Så kommer man till Luxemburg för en konferens där vi sitter i styrelsen. Tacket för det är bland annat att vi blir inbokade på ett superflashigt och superdyrt hotell. När jag frågar hur jag kan koppla upp mig blir svaret att det finns trådlöst internet, men jag måste köpa ett entimmeskort. För 70 spänn.

Seriously Europe, we are so loosing it. Om 5 år kommer vi vara hopplöst efter. Eller snarare mer efter än vi redan är.

2 kommentarer:

Anonym sa...

fossiler, varför finns de fortfarande kvar i levande form. Att de inte kan lägga sig ner och dö. Allt gammalt är inte per automatik bra. Så har vi alltid gjort och så ska vi alltid göra. *SUCK*
Ge mig mera utveckling! Sluta titta bakåt, ALLT var inte bra då. Vi lever i 2000-talet. En liten dator kan väl inte skada? -NEJ, vi vill ha VRED... vafalls de som kommer om 20 år kommer att fråga: -Varför i helvete är det byggt så här? -Jo, för att det var bättre förr... *SUCK*

Miasworld sa...

Hotellet på Frankfurt-Hahn har ialla fall gratis internet :)