måndag, november 05, 2007

Mannen funderar

Mannen: Du Mia, nu när jag snart är klar med min avhandling och ska börja på ett vanligt jobb...då kommer jag typ vara hemma klockan 17 på eftermiddagen... vad ska man göra då?

Mia: Hm... äh... kanske kan du börja med någon ny hobby?

Mannen: Jo.. man kan ju spela innebandy någon gång i veckan kanske... gå till gymmet... jo, man borde ju kunna fördriva tiden.

Förvirrande att helt plötsligt ha tid. (Jag föreslog matlagningskurs, massagekurs eller stora bröd och bullbak som alternativa sysselsättningar. Hoppas det funkar!)

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag röstar på bröd o bullbak :)

Miasworld sa...

Hoppas på det också - i så fall kan ni komma förbi på bullkalas!

Anonym sa...

Bli hemmapappa, det regerar!

/Kusin A

Miasworld sa...

OK, vi sätter det på listan som tänkbar sysselsättning (efter massagekursen, ok?. Det är ju trots allt en viss leveranstid...)