lördag, november 24, 2007

En Köpfri Dag i Ullared?

Idag är det En Köpfri Dag. 

Egentligen tycker jag om själva konceptet måste jag säga. Vi har mer eller mindre avskaffat juklapparna i år och det känns hur skönt som helst att slippa springa runt i Nordstan och köpa, köpa. köpa. I år läggs tiden på att pyssla julpyssel och koka knäck med brollan, S. och mannen istället. Känns hur skönt som helst. Alltså känns egentligen En Köpfri Dag som något jag skulle vilja ställa upp på. 

Problemet är bara att just idag ska jag åka till Gekås med en inköpslista av en mer än respektabel längd.... (Ja, en del läsare kanske refererar till stället som Ullared. Att göra det ingår på listan av vad som är bannlyst i den här familjen. Ullared är SAMHÄLLET som affären ligger i. Affären heter GEKÅS. Att vi är så säkra på att det är sant är för att mannen kommer från Ullared. Jo, det är sant. Det finns människor som bor där, det finns hus, skolor och ICA. Och en pizzeria. Vi träffades till och med i Ullared på midsommarafton -95. Men det är en annan story.)

Hm. Kan man ha en andra Köpfri Dag någon annan dag? Kanske nästa vecka när jag ändå är bortrest? Jag köper ju knappt några julklappar, kan inte det räknas? 

Inga kommentarer: