tisdag, maj 01, 2007

Att sjunga sig bort from stress

Det var ju det där med sång. Och glädjen över 15 timmar sång.

Min farfar sa en gång: "Mia, jag tror inte du är helt lycklig om du inte sjunger".
Som vanligt träffar han rätt.

Jo, visst har jag kompisar som undar över hur ens främsta hobby går ut på att tillbringa 3 timmar varje måndagskväll med att öva, öva, öva igen, ägna 10 minuter åt att få fem toner i rätt, öva igen... Men när det väl funkar. Den där känslan när allt funkar. Oslagbart. Det är värt alla långa kvällar och helger.

2 kommentarer:

Anonym sa...

om du kollar på min sida och trycker på musik knappen så kan du höra min 10 åriga tjej sjunga "The Rose" Hon är ruggit musikalisk.

Miasworld sa...

Har redan lyssnat :). Bra att hon har någon som uppmuntrar henne i skolan att sjunga, så att hon vet att hon kan! I slutändan måste hon bara hitta sättet som funkar för henne. Vissa är kör-muppar, andra rockbandsångare. Man måste bara hitta sin grej. Själv skulle jag gärna testa att sjunga jazz någongång. Eller folkmusik. Finns så mycket coolt att sjunga - livet är för kort!