onsdag, maj 09, 2007

En annan värld

Som många av er kanske vet jobbar jag med biståndsprojekt. I vanliga fall när jag är ute och reser lever jag i sus och dus i förhållande till de bofasta i det landet, men vanligtvis på ett hotel som kanske skulle betäcknas som "god standard". Jag tycker att det känns bäst också - i slutändan är det biståndspengar som täcker mina hotelkostnader, då ska man också inte slänga ut pengar i onödan.

Men nu är jag på konferens i Budva, Montenegro. En helt annan liga. Ett helt nytt konferenshotell med alla de där smågrejerna extra.

Tops, bomullstussar och body lotion i badrummet
Morgonrock och tofflor :)
En platt TV som tar upp ungefär halva rummet

och så en terass där jag kan sitta och titta på havet och dricka ett glas vin...

Hade varit perfekt för en semester. Synd bara att det inte är semester utan paneldiskussioner, workshops och mingel som står på kalendern i två intensiva dygn.

Fast å andra sidan är det rätt roligt det med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väldigt vad du är ute och reser, det låter skönt det där! Själv så ska jag till grannstaden på hotell på lördag. Egentlgen så skulle vi åka både jag och Jocke men det sket ju sig nu när vi har en tonnis hemma precis hela tiden. men vi behöver semester så jag har tvingat ut Jocke på fredag att äta med sina polare och så åker jag som sagt till hotellet på lördag. Jag har frågat en kompis om hon vill hänga på för jag känner för att roa mig den här gången. kanske dansa :)

Miasworld sa...

Hoppas att ni hade kul i helgen! Jag njöt av att INTE vara på hotell :)