onsdag, maj 16, 2007

Jag - en clown i cirkussällskapet?

Nästa vecka sätter lilla rese-cirkusen igång igen. Moldavien - Frankfurt- Bulgarien - Frankfurt - Serbien - Frankfurt- Moldavien igen - semester för att packa grejer - flytta till Sverige.

Ibland händer det att jag stannar upp och funderar lite på hur det relativt ovanliga har blivit normalt för mig. Att det inte är konstigt att flyga runt flera gånger i månaden. På ett sätt är jag priviligerad, väldigt priviligerad, att jag får göra just det här. Å andra sidan är det svårt att ha en riktigt vardag hemma. Få saker fungerar som måste göras varje vecka, och man missar ofta saker här hemma. Tveeggat svärd det där. Antar att det handlar om en viss balans till slut.

Juli är det paus inplanerat. Njuta av att vara tillbaka hemma - försöka förstå att jag faktiskt är hemma permanent. Köpa nya möbler på IKEA och träffa vänner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad ska du jobba med i Sverige? Ska du fortsätta att resa runt så där? Det är ett väldigt speciellt arbetsliv du har, det verkar så spännande

Miasworld sa...

åh, jag har fått ungefär världens bästa erbjudande - ska fortsätta jobba för min firma här men hemifrån Sverige. Så det blir nog fortsatt flängande för min del skulle jag tro :)