söndag, april 29, 2007

Tillbaka i Schlitz

Jag är tillbaka i Schlitz över helgen för en körövningshelg. I en idyll som påminner om Sverige övar vi från tidig morgon till sen kväll inför årets vårkonsert. En annan gång, när jag inte är så trött, ska jag skriva något mer om just den där känslan att tillbringa timmar med sång.

Schlitz är en sån där plats där tiden står stilla och stress inte existerar. Jag tar en joggingtur över fälten tidigt på morgonen. Dimman över fälten har inte riktigt lättat men fåglarna har redan vaknat. Jag behöver bara 10 minuter för att ha släppt all Frankfurtstress.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gillar att sjunga, har sjungit i kör och saknar det men det får inte plats i mitt liv nu. jag sjunger i bilen i stället. Vad härligt det måste ha varit på den där kör dagen!