måndag, maj 28, 2007

En tjusig mamma

I vanliga fall skriver jag inte direkt om de som är allra närmast. Men nu bara måste jag. (Lilla mamman, om du vill tar jag bort det igen!)

Alltså, jag har en tjusig mamma. Liten och tjusig med överarmar som skulle få Madonna avundsjuk (gå på gymmet för att få riktiga biceps? Testa att vispa rejält med grädde och skaka mattor istället!)

Pratade med min mamma idag, det var ungefär så här:

Mamma: Ja, jag tog fram den där klänningen från pappas 50-års kalas, tänkte jag skulle sy om den lite så att man kan använda den.
Mia: Jaha, hur då?
Mamma: Tja, lägga in den lite. Det ska ju vara lite tajtare nuförtiden.
Mia: Jo, det är klart
Mamma: Ja, sen tänkte jag göra en större urringning på den också, det är ju ingen urringning alls! Nej, en rejäl urringning måste det vara!
Mia: öh.... (tänker: tajtare och mer urringing?? GO MAMMA!!!)

Pappsen, du vet väl att du kommer ha den tjusigaste frun på festen??!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter lite grann som Askungen som piffar till sin gamla klänning. Hoppas hon inte hålls fånge på övervåningen och tvingas skura golv varje dag.

Miasworld sa...

haha, det får du fråga min mamma om :)