torsdag, maj 03, 2007

Att baka på vuxet vis

När jag och min syster var små och mamma bakade kakor fanns det ett tillfälle när det gällde att vara på plats. Det var när smeten skulle i formen och därefter fick man äta smeten som var kvar i bunken. Mmmmm....

Min mamma är bäst i världen på att använda en slickepott. Det finns ingen annan som kan få ut varenda liten gnutta ur en bunke som hon. Så därför stod vi där - jag och systern - och nästan hoppade av otålighet och hoppades att just idag skulle det slickepottas mindre noggrannt.

Som tur är har jag också en toppenmamma som brukade lämna lite kvar med flit.

Idag bakade jag en kaka. Tog ur elvisparna och slog av dem mot kanten. Sen åt jag ALL smeten. som var kvar på visparna. Utan att ens använda slickepott. Smet i hela ansiktet.

Att vara vuxen har sina fördelar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hihi hade du oxå en mamma som var bra på att använda slickepotten ;)
själv så slickade jag o signe ikapp i bunken när jag gjorde maränger sist ;)

Miasworld sa...

aha, kanske är det ett allmänt mammafenomen?!