torsdag, maj 31, 2007

Intryck fran Bulgarien

Jag är i Bulgarien för första gången.

Bulgarien hittills:

1) Åker taxi från flygplatsen och krävs på mer än det dubbla priset mot vad det ska kosta. Plus att han först inte vill ge mig min växel tillbaka.

2) Har problem att koppla upp mig mot nätet på rummet. Eftersom jag hade några viktiga email att skicka iväg travar jag ner till receptionen för hjälp. Tjejen i receptionen tittar på mig och säger i väldigt ovänlig ton. ”Jaha, och vad vill du att jag ska göra åt det?”

Hm. För tillfället känns Bulgarien som ett land jag kan klara mig utan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men du har fått tag i lite uppkoppling nu iaf.

Visst är det märkligt att man blivit så beroende av nätet. Man klarar sig helt enkelt inte utan sin dagliga dos, och då menar jag inte bara för jobbet.