fredag, maj 25, 2007

En motivation att jobba vidare

I går var jag i Balti och tittade på en utbildning. Han som höll i den var lysande. Helt enkelt brilliant. Jag hoppas att en liten del av det var min förtjänst, att alla mina timmar av sitta vid sidan och ge råd har spelat in.

Jag frågar deltagarna efteråt vad de behöver- vad de vill att vi ska göra som nästa steg i projektet. När jag tackar för deras kommentarer säger en av deltagarna: "Om du kommer tillbaka och gör det här för oss, då ska jag också säga tack. Men inte förren då!" Sedan tar han min hand i sina solbrända arbetarhänder och kysser mig på handen.
"Jag hoppas du kommer tillbaka till oss" säger han.
"Jag ska göra mitt bästa" svarar jag. "Jag ska verkligen göra mitt bästa".

En liten del av mitt hjärta kommer nog alltid att stanna här. Jag hoppas verkligen att dessa små Savings and Credit Associations klarar sig när den stora världen tränger på.

Inga kommentarer: