tisdag, maj 08, 2007

Updatering nyårslöften

Dags för en uppdatering av nyårslöftena (nej, jag har inte glömt av dem!)

1) Inse mina begränsningar och säga nej oftare: Jag tror nog att jag har förbättrat mig. Kanske för att jag har vant mig vid att jag inte kan vara överallt hela tiden. Fast förra helgen på körövningenshelgen satte jag mig i bilen 21.30 på kvällen efter övningeg, körde 15 mil till Darmstadt för att vara med på bästa kompisarnas Polterabend (en slags bröllops-förfest), sen sova 4 timmar, sen tillbaka 15 mil till körövningen på morgonen. Mannen skrattade åt mig. Jag försökte hävda att det här faktiskt inte alls har med mitt jobb att göra, det var ju bara en slump att alltihop hände samma helg. "Jo, men för andra händer såna grejer kanske en gång om året" var mannens kommentar. Jag antar att han har rätt.

2) Mer tid för mig själv: Det har lite löst sig själv de senaste månaderna för att jag har varit ute och rest så mycket. Hade en hel dag i en park i Chisinau för ett tag sen. Jo, jag måste nog säga att jag är mycket bättre på att värdesätta att bara vara jag ibland. Är nog lite mer egoistisk. På ett bra sätt hoppas jag.

3) Mer frisk luft: Jag har börjat jogga igen - här andas det in frisk luft!

Inga kommentarer: