tisdag, december 05, 2006

Terroristskorna

Varje gang glommer jag av mig... dumt nar man flyger ar att ta pa sig skorna som ar lagade av en moldavisk skomakare. En moldavisk skomakare anvander namligen nubb nar han satter pa en klack. Alltsa piper det som tusan nar man gar genom sakerhetskontrollen. Nar skorna piper blir man lite misstankt. Alltsa blir man uttagen till specialkontroll for laptopen och all annan extrakontroll som finns. Dagens tips: ha aldrig skor med nubb i du ar ute och flyger! Du far allt pa kroppen igenomklammt pa alla mojliga konstiga vis...

Jag far ta tillbaka lite av mitt Malev-gnall ocksa... For forsta gangen nagonsin flyter allt som det ska med Malev... kanske handlar det bara om att man maste forutsatta att allt gar at skogen, da funkar det?!

Moldavien ar lite kallt och dimmigt. I morgon ska jag saga god morgon till mina kursdeltagare pa rumanska (no risk no fun... )

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanske kan du lägga upp skorna på bandet i förebyggande syfte, typ som man gör om man har ett stort spänne på bältet? Fast det kanske är lite suspekt det med?