söndag, december 31, 2006

Att lova en massa grejer

Nyårsafton. Idag ska man ta tag i sin nyårslöfteslista. Jo, jag vet. Man kommer inte träna 5 dagar i veckan hela året, eller sluta äta godis och börja äta grönsaksstavar istället. Antagligen kommer jag inte kolla mindre på TV och läsa fler böcker heller. Fast egentligen kollar jag ju inte så mycket på TV över lag.... men jag borde verkligen läsa fler böcker....

Jag tror jag ska avge lite mer vaga nyårslöften i år. Ialla fall vaga på pappret. Därmed inte sagt att de är lätta att genomföra. Ofta är vaga löften svårare att följa än de mer konkreta.

Alltså, här kommer Mias nyårslöftesmanifest:

1) Jag ska bli bättre på att säga nej. Bättre på att inse mina begränsningar och tacka nej direkt.
2) Jag ska ägna mer tid åt mig själv. Mer egoistiskt värna om tid för bara mig (hör till stor del ihop med punkt 1)
3) Jag ska vara utomhus mer. Samla mer solsken och frisk luft

Mycket längre behöver det nog inte vara tror jag. Och nu står det här i bloggen. Alltså ingen utväg. Med start i morgon ska jag ge det ett ärligt försök att lugna ner mitt liv en smula.
Gott nytt år på er alla!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag lovar att jag ska festa mer år 2007.

Miasworld sa...

Typiskt - det löftet glömde jag i mitt manifest. Jag kanske kan hjälpa till om jag kommer till Stockholm :)

Miasworld sa...

Typiskt - det löftet glömde jag i mitt manifest. Jag kanske kan hjälpa till om jag kommer till Stockholm :)

Anonym sa...

Om du kommer till Stockholm kan vi kanske besöka Kaknästornet. Och så kan vi åka rulltrappa i NK-huset!