lördag, december 09, 2006

Att fastna i Budapest

Ahhh, jag ar sa DUM!! Lyckas missa mitt plan i Budapest genom att vara ouppmarksam och inte notera att det gar TVA flyg till Frankfurt med en halvtimmes mellanrum... sitter i fel terminal och upptacker forst nar vi boardar att jag skulle varit pa det andra flyget som boardade en halvtimme tidigare.... det ar ungefar dar, nar man inser att man har fastnat i Budapest och att sondagens planerade julbak med kompis kommer att skita sig, bara for att man ar sa KLANTIG... det ar da man INTE vill hantera Malevs otrevliga transferdesk

Stressad Mia: Hi, I missed my flight....
Sur Malev tjej 1: Why??? (tittar pa min biljett). Oh, YOU are Mia. WHERE WERE YOU??? (med tonlage som om jag ar fem ar och har missat fikapausen pa dagis)
Sur Malev tjej 2: Yes, were were you?! We called for you!!!
Mia: - eh... well, there was no call in the terminal where I was..... I sort of missed that...
Sur Malev tjej 2: the flight was 20 minutes delayed because of YOU!!!
(japp, Malev ar verkligen fantastiska pa att fa sina kunder att kanna sig vardefulla i alla situationer...)

Sa nu sitter jag pa ett hotell nagonstans i utkanten av Budapest och vantar pa att fa flyga hem i morgon klockan 18 pa kvallen... Toppen Mia. Ibland ar du bara for toppen.

Inga kommentarer: