fredag, december 29, 2006

En jul i slow motion

Jag sover. Och äter. Julhelgen förvandlas till en orgie i mänskliga basbehov. Hur mycket jag än sover känns det inte tillräckligt. Som om kroppen suger åt sig all sömn den kan få. Alltså sover jag lite till. Har lugn i kroppen, ligger kvar och drar mig och slumrar en timme i sängen på morgonen.

Äter gör jag dock tillräckligt och mycket mer därtill. Mannen säger att det är så man bäst visar sin uppskattning mot alla nära och kära som man saknar så mycket annars. Vi äter som tusan.

I går var vi hos svärmormor och åt. Kött, sås och päer. Efteråt spelar vi plump vid köksbordet och tittar på fåglarna som äter från fågelboet utanför. Det är så lugnt och så hemma. Jag känner att jag nog passar in i Sverige ialla fall. Sen äter vi "törra bullar" och dricker kaffe.

Inga kommentarer: