torsdag, december 21, 2006

Firmafest

Jag har semester!!! Äntligen. Genom att strategiskt flytta över hälften av mina grejer pa to-do-listan till januari kan jag ga pa semester nastan med gott samvete. Ar trött efter jobbets julfest i gar kvall. Var lite lustigt. Dansade till tyska schlagers. Fick ett toppenjobberbjudande som jag maste tacka nej till tror jag. Fick en komplimang av chefen. At Apfelstrudel. Agerade taxi at halva avdelningen...

Kanske är man lite tysk i alla fall när man inser att man kan sjunga med i en del schlager-latar... eller nar man inser att man inte längre lägger salladen pa den vanliga tallriken utan gärna vill ha den pa en tallrik brevid.

En relativt städad firmafest maste jag säga... har ju aldrig varit pa en svensk. Fast grejen är att tyskar aldrig blir drängfulla. Kanske är det därför det stannar vid bra stämmning och kul. Ser inte ens nagon som hanglar pa toaletten. Men vid närmare eftertanke, det har jag aldrig sett i Tyskland... det är sa städat här...:)

Inga kommentarer: