måndag, december 18, 2006

Ibland måste man le lite emellanåt....

Ibland jobbar jag på ett lustigt ställe. Ett urval ur dagens citat från mina kära kollegor:

"Jag behöver någon som pratar ryska här! Snabbt!!"

"Nattvakten ringde och sa att det är någon som väntar på dig där nere"

"Ska du flytta hem till Sverige? Är du gravid?" (den kommentaren förstår man bäst om man har en inblick i hur kasst den tyska barnomsorgen är... och nej, inga bullar i ugnen här...)

"Bara så du vet, jag har sålt in dig som expert i ett projekt. Hoppas det var OK. Du måste åka andra projektveckan."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kollade lite på gamla saker du vimsat om i somras på din blogg och läste då om Inga Lindström. Och kom på en sak!! Jag är ju med i ett avsnitt!!! Spelades in i somras i Saltsjöbaden. Jag jobbar på ett kontor där man gör sjökartor typ... Jag är med i en scen med den unga blonda tjejen som ska ta över företaget. ha, tänk det hade jag glömt!!
För övrigt var det en statist som flippade ut den inspelningsdagen. Han berättade för filmteamet att de alla var som Hitler och att Tyskland var skit. Kändes bra att va svensk just då.. ja, ja idioter finns det väl överallt. Snurr

Miasworld sa...

Snurran! Du är helt klart min nya idol!!! Det kan ocksa handa att du ar kand har i Tyskland, vem vet...