söndag, december 10, 2006

Att få hjärtat i halsgropen

Jag hade i slutändan en helt OK dag i Budapest. Julhandlade, satt på café.... Åkte i jättegod tid till flygplatsen, här ska inte missas något flyg.....:) Kommer till incheckingsdisken och får hjärtat i halsgropen under följande conversation:

Malevkille: Did you change your reservation today?
Mia: No, your colleague did it yesterday
Malevkille: Because you are not booked in on this flight.....
Mia: But your colleague DID book me in, yesterday!!! (lite panikstämning)

Det är då det händer. Jag har tydligen i slutändan hittat honom. Malevs trevliga kille (jag tror det är rätt att skriva i singular här). Han ler (!) och säger: no problem, I will book you in, the flight is not full anyway.

Och till slut kommer även jag hem... sover gott i min egen säng

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är faktiskt typiskt dig att missa flyget på det sättet du gjorde...kunde även varit jag, alltså typiskt mig. Kan bero på att vi är 70-talsbarn som är vana vid att inte dubbelkolla allt 100 ggr, du vet så där som våra mammor gör. Typiskt 40-talister att göra det. Förmodligen så bokade surtanterna på malev inte in dig på flyget nästa dag med flit, bara för att du liksom skulle få lida lite för att du gjorde så att ditt egentliga plan blev försenat.
Världen är tuff/Snurran

Miasworld sa...

Jag tror du har rätt Snurran! Kanske snurrar våra liv lite fortare, vi har inte tid att kolla, dubbelkolla och kolla igen. Eller har vi helt enkelt inte lust :) Det gör ju i slutändan livet lite mer oväntat!