lördag, december 09, 2006

Att lyssna

Ibland undrar jag vid vilken ålder som man slutar lyssna på såna som är yngre? Hamnar jämte en trevlig medelålders konsult på planet från Chisinau till Budapest. Problemet är bara att jag snart märker att han värderar det han säger som betydligt mycket viktigare än det jag säger. När jag pratar ja-ar han med, men jag märker att han helst bara vill få mig att prata snabbare så att han kan fortsätta med sina berättelser. Kanske är det jag som är konstig som blir irriterad på sånt? Visst, mer erfarenhet betyder också att man vet mer. Men kanske man kan ialla fall låtsas som om man är intresserad av att lyssna lite ibland?. Han var väldigt trevlig, annat kan man inte säga. Men jag blir ändå lite trött. När jag är medelålders hoppas jag att jag aldrig ska sluta lyssna.

Inga kommentarer: