söndag, januari 18, 2009

Resa eller vara hemma

Det är som det är numera. Jag ska åka till flygplatsen om två timmar och har fortfarande inte packat, inte ens funderat på vilka jobbpapper jag behöver ha med mig. Har ingen riktig lust måste jag säga. Så fort jag kommer in på jobbet i Frankfurt så kommer det vara väldigt kul att vara där igen. Man får en ny skjuts, nya idéer, ny infomation. Oftast har man väskan full med roliga nya uppdrag och jobb.

Det är bara det att det inte är så roligt att åka iväg. Just i det här ögonblicket inser man att hemma är väldigt bra. Kanske är det bra att åka iväg just för att man ska komma ihåg det där. Livet ändras på något sätt.

Jag kommer ihåg första gången jag bestämde mig för en flygbiljett som var 3000 kronor dyrare, bara för att komma hem fredag kväll istället för lördag lunch. Det var ungefär där jag började undvika helgresande så mycket som det gick.

Jag gör inte alltid så. Oftast flyger jag söndag med Ryanair och skumpar buss i två timmar för att nå Frankfurt och kunna vara på kontoret på måndag morgon. Men ibland så tar jag mig friheten. Det kanske är det som är skillnaden.

Inga kommentarer: