onsdag, januari 28, 2009

Jag skulle ha pluggat mer....

Idag fick jag reda på att de hade glömt en liten detalj när min halvdags workshop för i morgon planerades.

En tolk typ.

Det är svårt att hålla en workshop på engelska när just ingen av deltagarna pratar engelska och tolkandet ska skötas av en visserligen ambitiös men ändå ung anställd kille som pratar lite halvdan knackig engelska.

Som tur är har jag en rumänsk version av excel-arket som vi ska jobba med. Gör en ordlista till mig själv nu så att jag kan hänga med någorlunda.

Hur snabbt kan man lära sig rumänska? Jag skulle behöva vara relativt bra sisådär vid 10-tiden i morgon förmiddag. Tur att jag lägger tiden på att blogga istället.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag sitter pa ett internetcafe i Airlie beach och nar jag skulle hitta din blogg sokte jag bara pa tajta rovar och dar va den:)
Hoppas allt ar bra med er!
Kramar Emelie

Miasworld sa...

Hahaha, nu behöver man aldrig mer komma ihåg adressen mer! Klockrent!