torsdag, januari 08, 2009

Hej hej

Idag fick vi besök.

Runt lunch knackade en äldre man på ett fönster i köket. Han hade råkat i "trångmål" och undrade om han inte skulle kunna få låna toaletten. Jodå, det skulle väl kunna funka.

Hur ofta knackar jag på egentligen, tänker jag. För trångmål eller för att låna mjölk. Jag är nog världens tråkigaste granne, jag pratar i stort sett aldrig med grannarna. Det är väl bra om man vet vad de heter och så, sen har jag inte så stora umgängesbehov. Borde man umgås med sina grannar och fixa grillfester och grejer? Är det vi som är helt osociala kanske?

5 kommentarer:

Winnie The Pooh sa...

Nu undrar jag varför grannen inte gic på sin egen toalett? De faktum att han är granne indikerar ju på att han bor ganska nära...

Miss Baglady sa...

Hm, ja vi umgås för lite med våra grannar. Vi borde låna mer och prata mer, det skapar naturlig gemenskap. Sånt är ju så himla nice egentligen. Bara det att man inte gör det. Skärpning på oss!!

Kul reflektion btw

Miasworld sa...

Fru R: det var granne i ett vidare begrepp, han bodde på området någonstans. Och han gick rätt så dåligt. Sen var han lite konstig också, det stämmer :)

Miss Blady: det är alltså vi som fixar gårdsfester sommaren 2009?! :)

Winnie The Pooh sa...

Vaddå? Är ni två grannar nu??
Då förstår jag helt plötsligt varför han fick låna toan; Om ditt geografiska upptagningsområde för din grannar spänner över en radie om typ sextio mil...
Du jag skulle behöva låna lite socker, kan du komma förbi eller?
jag har fått nytt jobb, btw!

Miss Baglady sa...

Woho yes. Tänk va mysigt med gårdsfest:)