måndag, januari 26, 2009

En stopover som inte blev

Har stannat över natt i Budapest på vägen till Moldavien. Hade en person som det var bra att träffa för jobbet i Moldavien som jobbar här, så jag tänkte göra en kort och lätt stopover här eftersom jag oftast flyger över Budapest ändå.

Så var det tänkt, mötet bokades. Sen började problemen att hitta ett flyg som kulminerade med att mitt flyg från Budapest till Chisinau blev inställt förra veckan. Därför flög jag till Budapest idag, hade en timmes möte och gick tillbaka till hotellet. I morgon flyger jag inte direkt till Chisinau. I stället flyger jag till Wien och sen till Chisinau, vilket tar hela dagen ungefär.

Någonstans på vägen blev min lilla enkla stopover väldans krånglig. Dock är Budapest så fantastiskt, mitt hotell är alldeles litet och fint och de har den superroliga klädkedjan promod här. Om mitt bagage inte redan hade haft övervikt hade det handlats betydligt mer...

I morgon Chisinau.

Inga kommentarer: