torsdag, juli 05, 2007

viktiga saker jag har lärt mig

Saker jag har lärt mig de senaste dagarna:

- om man inte har bott i Sverige de senaste aren är man automatiskt inte kreditvärdig eftersom man inte har haft nagon inkomst här. Därför blir det extra krangligt med telefoner, bredband och mobiler.

- om man behöver skicka sitt pass med DHL till Sudans ambassad hjälper det mycket om man har telefon, en penna och en liten aning om var man har packat ner kuverten i en av alla millioner flyttlador

- internetcafeet pa Chalmersgatan är ingen höjdare om man behöver jobba en dag utan att ha internet hemma. Desto bättre pa 7Elevens internetspot pa Vasaplatsen. Där kan man dessutom köpa nyponsoppa, vilket ger extra pluspoäng.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det bästa med internetcafet på Chalmersgatan är att det ligger mitt emot vår entré. Så när du är klar med arbetandet på nätet så är du välkommen på lite fika. Så där en kl. 18-19 ikväll (Fredag)

Miasworld sa...

tack för inbjudan! Har semester idag och ska iväg till Kullavik i kväll. Men kul att ni ocksa är pa plats! Är tillbaka den 17e!

Anonym sa...

Det är inte så himla kul att flytta någonstans när det gäller allt packande och var lade jag nu den där.....
Men det är nog bra mycket lättare att flytta inom Sveriges gränser.
Jag kör Ungern semester minnen på min blogg ett par dar, det är inte så kul att skriva om gräsmattan som behöver klippas :)

Miasworld sa...

De samsta med den har flytten ar att jag vet att vi maste flytta om sisadar 1-2 ar igen (har bara ett andrahandskontrakt). Borjar trottna pa vara flyttlador...