fredag, juli 27, 2007

Längan bort från kontoret... till något helt annat

Halvvägs hög på kaffe känner jag mig plötsligt ganska avslappnad. Orkar inte stressa även om klockan tickar. Kanske är det semesterkänslor på gång, eller också är det bara att jag har lärt mig att stänga av stressen. Det blir liksom inte bättre för att man stressar upp sig, man får bara en hjärtinfarkt på köpet skulle jag tro. Eller springer man med huvudet rakt in in den där berömda väggen. Alltså har jag lärt mig att vila i stormens öga. Funkar oftast ganska bra.

Men det var ju inte det jag skulle skriva om. Jag skulle ju skriva att i kväll kommer min ljuva a capella-kör från Frankfurt hit för en veckas Sverigeturné. Alltså drar vi land och rike runt en vecka och har konserter lite här och där - sjunger lite svenska grejer och lite engelska grejer och förvånansvärt lite tyska grejer. Lite jazzigt, en del coola klanger, något lite mer klassiskt.
På söndag sjunger vi i tyska kyrkan i Göteborg. Klockan 16. Kom om ni har lust! Jag står längst ut till höger och någon gång står jag också längst fram och sjunger en liten trudelutt.

2 kommentarer:

Jonna sa...

Låter som en perfekt början på semestern! Körkonserter liksom tvingar en att koppla bort jobbet!

Miasworld sa...

Ja, ska bli SÅ skönt. En hel veckas semester! :) Jag ska njuta!