onsdag, juli 18, 2007

Två dagars home office och allt är glömt

Föresatsen var klar när jag började med mitt home office:

Klart och tydligt skilja på jobb och fritid. Stänga dörren om kontoret när dagen var slut. Ha en fritid som annars. Inte jobba i morgonrock

Tyvärr räknade inte föresatsen med:

- att jag är ensam hemma i två veckor och fortfarande inte har några möbler i vardagsrummet. Eftersom kontoret är det mest inredda rummet för tillfället är det trevligast att vara här. Dessutom är det inte direkt någon att prata med i de andra rummen. Här kan jag ialla fall sitta och plutta med datorn.

- att jag skulle behöva kombinera omöjliga deadlines med att vara sjuk. Efter en dags migrän och en mage som vägrar vara glad har jag gett upp. Nu sitter jag på kontoret med ett täcke omkring mig, i pyjamasbyxor, och äter glass.

Jag intalar mig att det är bara nu. Snart kommer rutinerna. Snart....? Hittills verkar problemet mest vara att sluta jobba och "gå hem". Nåja. Snart är det dags för semester på riktigt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fast du kan ju ta med dig Laptopen ut i köket eller vardagsrummet om du vill plutta på datorn. Man kan sitta i fåtöljerna nästan lika bra som i en soffa.

-