tisdag, juli 10, 2007

En forsta rapport fran Sudan

Sa har man hamnat i Sudan. Det ser lite ut som Kenya, men enklare, sandigare och fattigare. Men pa nagot satt kanner jag anda igen mig. Allting ar inplastat pa middagsbordet (for flugorna) med samma tunna plastfolie som ar halvt omojlig att fa upp utan att den gar sonder. Skyltarna ar malade pa husen. De sma bussarna.

Det tog mig 24 timmar att ta mig hit. Flog Goteborg - Kopenhamn - London - Amman - Khartoum. Var inte riktigt planerat sa, men sa blev det tillslut. Och det ar spannande att vara har! Men varmt - langa armar och langa ben ar jobbigt nar det borjar narma sig 35 grader... som tur ar var jag inte har i juni, da var det tydligen 50 grader. Och sonm tur ar maste man inte heller ha sjal om haret. Ar ytterst tacksam for luftkonditioneringen i mitt rum!!!

Inga kommentarer: