söndag, april 22, 2007

Nattskiftet

Jag har insett att jag egentligen skulle ha ganska udda kontorstider.

Mina kreativa höjdpunkter infinner sig två gånger per dygn: tidigt på morgonen fram till lunch och sent på kvällen. Mellan ungefär 14 och 18 är det egentligen ingen större idé för mig att sätta igång med något som kräver större koncentration. Efter 18-tiden går kurvan uppåt igen.

Tyvärr är det få jobb som har det upplägget. Men idag har jag gjort det precis så. Jobbade lite på morgonen. Tog en långpromenad, en dusch, slösurfade, träffade vänner på stan för sen lunch och en eftermiddagsfika, tillbaka till hotellet och gjorde ingenting. Runt halv sju tiden på kvällen satte jag igång att jobba igen. Nu är klockan halv tolv och jag har nästan mina utbildningsmaterial klara.

Kan man införa nattskift på kontor? Kanske vore det optimala att jag jobbar mot länder långt västerut? USA? Kanada? Mexico? Det där med tidsskillnad kanske inte är så dumt..

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är rätt skönt med en lång paus så där kan jag tro. Men själv skulle jag aldrig palla med det för min hjärna är som mjukost på kvällen....