tisdag, april 17, 2007

Explosion på kontoret

I rask takt var vi på väg in på kontoret i morse, jag och två kollegor. Torsten öppnar glasdörren in till kontoret för mig, men när jag precis är på väg genom dörren rycker vi alla ihop av en stor smäll.

Precis i det ögonblicket exploderar hela glasdörren. Massakerad i små bitar som sprids över hela korridoren. Kvar står Torsten med handtaget och en blödande hand. Vi hinner inte riktigt förstå vad som händer och står bara och glor ett par sekunder.

Sedan inser vi vilken tur vi hade. Förutom ett par lätta skärsår på Torstens hand har vi inte en skråma.

Min andra kollega från USA säger efteråt: "Hemma frågar de alltid om jag inte är rädd för terrorister. Men det är inte terrorister du ska vara rädd för här, det är dåligt dragna elkablar och dåliga byggnader som är problemet"

Mycket träffande och väldigt sant. Om man lägger till trafiken på den listan så har du antagligen en lista över de farligaste sakerna här i Kosovo.

4 kommentarer:

Anonym sa...

tornado-dotter var ordet....

Pappsen

Miasworld sa...

hehe...

Anonym sa...

En dålig dörr? Eller dålig karma? eller en väldigt stark människa som öppnade dörren?

Miasworld sa...

Spänning i dörren var det någon som sa, vem vet? Vi hade lite änglavakt ialla fall...