lördag, september 08, 2007

Långtråkigt men toppen?!

Perspektiv förändras över tiden. När jag bodde i Göteborg förra gången tyckte jag nog att det var en ganska stor stad, mycket trafik och betong.

Nu känns Göteborg mer mysigt. Grönt och lugnt. Det är en så bra plats att slappna av på.

En vän som en gång bodde i ett år i Sverige sa att jo, han tyckte jättemycket om Sverige. Skulle nog kunna flytta tillbaka. Men i slutändan skulle han nog tycka att det blev lite.....tja... långtråkigt.

Då förstod jag inte alls ("långtråkigt??!!") men nu förstår jag bättre. Fast för mig är det precis rätt. Jag har nog av att springa runt och stressa när jag är ute och reser. Att komma hem till en lugn oas är precis vad jag behöver. Folk är lite mer trevliga, har lite mer tid.

(Jo, jag vet. Det är det här som är smekmånadsfasen. Jag ska komma ihåg det här inlägget i slutet av november när det har regnat snett regn och blåst i en hel månad och man har glömt hur solen ser ut och det är mörkt och folk sitter hemma och deppar. Hoppas jag kommer ihåg det här inlägget då...)

Inga kommentarer: