torsdag, september 13, 2007

En ny dimension av morgonpigg

Min plan lyfter i morgon klockan 04.05 på morgonen. Vilket betyder att jag ska gå upp i morgon 02.30, flyga till Frankfurt och troligtis vara först på huvudkontoret sisådär vid 6-tiden på morgonen.

Alltså. Kan man få lägga in en protest hos Air Moldova? 02.30 är en tid man går HEM efter en kul kväll ute, inte en tid man går upp för att hänga på Chisinaus flygplats.
Hela min kropp protesterar. Air Moldova, av alla, vars förträfflighet jag alltid lobbar för till alla som ska i riktning Chisinau. Jag känner mig lite sviken.

Men det har varit en bra resa den här gång - ett litet nytt projekt med mig hem i bagaget, en första upplevelse av en uzbekistansk restaurang som gav mersmak och goda nyheter från en god vän här. Om jag bara förtränger den hemska pizzan från Andys pizza som bjöds till lunch idag (moldaviska pizzahak har en störande vilja att lägga på ett tjockt lager MAJONNÄS på pizzor. Är ungefär så gott som det låter) så var det en riktigt bra resa.

Inga kommentarer: