fredag, september 07, 2007

Jag önskar mig en ny resväska i födelsedagspresent

Det bästa med mitt jobb är att man aldrig riktigt vet vad som väntar runt hörnet.

Som idag. I morse fanns det eventuella planer på resor eller kanske jobb som behövdes göras, men allt lite luddigt.

Nu är det lunch. Jag har bokat om min planerade resa på måndag till Frankfurt för att istället flyga söndag till Luxemburg, därefter måndag Frankfurt och tisdag morgon till Moldavien för resten av veckan. Höstens fram till nu helt oplanerade schema har efter tre timmar helt plötsligt ytterligare en Moldavienresa i oktober, en Makedonienresa i november och en sväng till Frankfurt däremellan. Någonstans hägrar en Sudanresa i november också.

Jag gick från ganska lös och ledig höstkalender till en där man får börja försvara sin tid hemma på en förmiddag.

Det kan bli lite mycket det här. Men det är förbaskat roligt samtidigt.

2 kommentarer:

Jonna sa...

Så länge "förbaskat roligt" finns kvar i jobbet så orkar man. Det är när man bara känner ett stort "neeej" välla upp inom sig då man anar en ny jobbgrej som man har gått över gränsen.

Miasworld sa...

bra tips... ska nog tänka på det. När det blir för mycket "neej" är det dags att ändra på något!