söndag, september 16, 2007

Det blev inte som jag hade tänkt mig, men det är ju bra ändå

Jag är hemma i Göteborg igen och låter väskan stå kvar ett tag i hallen. Bara ett par dagars jobb, sen är det dags för semester! En hel vecka!

Kanske skulle man kunna tänka att det hade varit bra att stanna hemma, inte leva i en resväska, pusta ut, gå till frisören, köpa en cykel eller annat som borde göras.
Men jag sätter mig på planet till Georgien på fredag. En vecka här hemma skulle inte betyda annat än att jag hade sopsorterat, städat och åkt till IKEA - jag känner mig själv. Om jag vill ha en vecka med sovmornar, läsa böcker, vara ute i naturen och sitta på cafe så måste jag vara helt borta från alla rutiner. Time out kräver en ny miljö för mig. Min vän Viktoria ska visa mig Tiblisis vackraste sidor under en vecka.

Ibland förstår jag att mitt liv verkar mer än konstigt, att det kan vara svårt att förstå hur jag prioriterar eller val som jag och mannen gör. Det tog ett tag för mig också att inse att mitt liv inte behöver vara som någon annans, att jag faktiskt inte måste skaffa eller vilja ha det som ingår i "mallen". Det är OK att leva på ett annat sätt också om det känns rätt.

Det betyder inte att jag inte ibland längtar efter ett enda ställe att tillhöra. Eller ett trähus med äppelträd utanför. Ibland skulle jag bara vilja storhandla på ICA utan att ha diskussionen om huruvida vi hinner äta upp BÅDE leverpastej OCH skinka som pålägg innan kylskåpet måste vara tomt för att resväskan är packad.

Men just nu är jag så nöjd som det är. Det har blivit väldigt annorlunda mot vad jag tänkte mig för ett par år sedan, mitt liv. Men det är bra som det är.

2 kommentarer:

Jonna sa...

Men ååh vad skönt det låter! Spännande remål nu då höstrusket verkar sätta in på allvar! Jag vill också!

Miasworld sa...

japp, jag ser fram emot det en hel massa, har hört så mycket om Georgien de senaste åren, har jättehöga förväntningar!!