måndag, mars 12, 2007

När det svider lite extra i hjärtat...

Jag är hemma en kortis och packar om. Bestämmer mig för att se det snarare som en bonus att jag sover en kväll i egen säng, det kunde ha blivit ett direktflyg mellan London och Chisinau istället.

På morgonen går jag ner till förrådet. Lämnar lilla resväskan och hämtar den stora. Mannen tittar förvånat på mig när jag kommer upp i lägenheten:
”Vilken stor väska du ska ha med?!”
Jag tittar tillbaka lika förvånad:
”Men jag ska ju vara borta 10 dagar...”
Mannen säger:
”Jaha, jag trodde det var NU på torsdag du kommer hem....*suck*..."

Jag är nu officiellt världens sämsta fru. I alla fall kändes det så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker du är vär fru fast du är i Moldavien i tio dagar. Du är ju snart tillbaka!

Anonym sa...

Hmm, försvann några tecken där :)

Jag tycker du är världens bästa fru fast du är i Moldavien i tio dagar. Du är ju snart tillbaka!