söndag, mars 04, 2007

AHHHH! Den är här!!!

Över 20 grader varmt på balkongen och jag inser att jeans var fel val, skulle satsat på shorts istället. Med värmen vaknar vi alla till liv, alla grannar som har hukat i lägenheterna under den regniga vintern kommer ut på balkongerna.

Blom-mannen i lägenheten mittemot sitter åter igen på sin balkong och tittar på sina blommor. Än så länge är det inte så många, men snart kommer han ha balkongen full med växter som han vårdar ömt.

Ovanför Blom-mannen hänger en kvinna tvätt. I lägenheten brevid spelar någon musik med fönstret öppet. Vi kommer alla ut ur våra vinteriden; lite långsamt, lite bleka, lite försiktigt.

Jag bestämmer mig för att det är dags att hämta upp balkongmöblerna från förrådet. Ta en lång promenad. Sitta i solen på balkongen och försöka lära mig lite rumänska.

Nu blir det inget mer bloggande den här söndagen - jag är ute och njuter av våren!

2 kommentarer:

Anonym sa...

nu blev jag grymt avis!! jag vill oxå ha vårvärme...slippa dra på mig vinterjacka o en overall på signe när vi ska gå ut!

Miasworld sa...

mmm...det här är det bästa med att bo här nere! Har efter en timma i solen lyckats få mina första fräknar! (för oss bleka människor är fräknar samma lycka som solbränna för människor med normalt pigment:)