måndag, mars 26, 2007

Att andas

Jag har en dag ledig. Mannens familj är kvar i stan, så vi tar en kaffe på balkongen och njuter av förmiddagssolen innan jag kör iväg och lämnar dem på flygplatsen.

Inser att man skulle göra så här oftare. Bara ta en dag ledigt utan riktigt något speciellt att göra. Bara vara hemma och fixa lite och ta dagen som den kommer. Kunna andas ordentligt.

Problemet är att jag aldrig gör det. Jag ska alltid utnyttja min tid till max, och då känns det liksom lite onödigt att "bara vara hemma". Alltså ska det alltid åkas någonstans eller tas emot besök eller något sånt för att jag ska tycka att det lönar sig att ta ledigt.

Bara andas är inte på min lista över saker man tar ut semester för.

Kanske borde jag ändra på det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är ju rätt nödvändigt att ta hand om sig själv för att orka fixa resten... ta in på hotell i grannstaden är ett inte alltför dyrt alternativ :). innan vi fick våra tre extra barn så åkte jag & sambon lite då och då och sov på hotell i en stad nära oss. ( då och då, närmare ca 2 ggr året..) men en dag hemma kan också göra underverk! Myspys mera

Miasworld sa...

jo, jag börjar inse att det är nödvändigt att också ta hand om sig själv lite grann.. det är lustigt hur man ändrar tycke om vad som är avslappnande.. själv reser jag så mycket för jobbet att jag har slutat se hotell som avslappnande :) för mig är det bara vara hemma som är det allra bästa. Men det är klart, det är min plats på jorden där det är tyst och lugnt...