onsdag, mars 21, 2007

Att flänga hit och dit

En MSN chatt med mannen (M) som får mig att inse att jag har ett konstigt (om än roligt) liv...

M: okej, när är du borta dårå, så uppdaterar jag nu
Mia: är nog egentligen bara 31 maj - 2 maj Bulgarien (åker direkt från Moldavien) som är nytt
M: Jag har serbien 10-14 April, Kosovo 16-18, Moldavien 19-24
Mia: stämmer
M: Moldavien 21-30 Maj
Mia: kanske Montenegro någongång mellan 7-11 maj, men bara ett par dagar max
M: Bulgarien 31 Maj-1Juni
Mia: ok, du hade redan Bulgarien
Mia: sen blir det nog Serbien veckan 4-8e juni, sen Moldavien, men den har du ju redan
Mia sagt:
18-27 eller nåt sånt
M: Jag hade Serbien 11-16 Juni
Mia: ja, jag ångrade mig lite
M: den resan går bort alltså
Mia: jäpp
Mia:åker en vecka tidigare istället

Diverse missförstånd följer med datum hit och dit....

M:16-24?
Mia:??? nej, åker till Moldavien 18-27e juni
M: Jag har Moldavien 18-27 Juni
Mia sagt: japp, stämmer bra
M: (totalt förvirrad) Vad händer den 16e då?

Ungefär här inser jag det totalt absurda i situationen och brister ut i ett gapflabb. Grabbarna på kontoret här i Chisinau tror nog jag är lite konstig...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det här verkar lite absurt. Vilken tur att ni har känt varandra såpass länge. Då kanske det är lättare att komma ihåg hur du ser ut.
Fråga1: Vem sköter tvätten?

Fråga2: Är du hemma i Tyskland när vi kommer på besök?

Fråga3: Hur går det med nyårslöftena?

-Själv går det alldeles utmärkt med mina nyårslöften, har fått hem en nyinköpt cykel, så nu ska det bli hårdträning inför Vättern.

Miasworld sa...

Jo, det är absurt. Även i min värld brukar det faktiskt inte se ut så här... blev till slut mest lustigt. Jag passar inte riktigt in i fru-mallen, jag vet...

Fråga 1: Mestadels är det faktiskt jag!!! (fråga bara inte vem som handlar och lagar mat....)

Fråga 2: DET ÄR VÄL KLART! Handlar om att prioritera och planera...

Fråga 3: hm...hm....hm... delvis bra, delvis mindre bra...

Anonym sa...

En almanacka på skrivbordet hemma där allt förs in efterhand som det planeras är kanske för enkelt att föreslå i dagens värld. Men ska det ändå sovas en och annan strönatt hemma så kan det kanske funka numera också.
Annars kan ju almanackan läggas på bloggen så vet alla, även M. hur det är.

Pappsen

Miasworld sa...

Om du lyckas övertala min man att det är bättre att ha en kalender på papper än elektroniskt så ska du får en stor puss :) Jag har gett upp på den fronten....

Anonym sa...

Å min sambo är också en sån som har allting i sin mobil (avancerad som en dator) Det gick jättebra tills allting sket sig och en massa viktigt försvann och kom aldrig tillbaka. Jag är en riktig planerare,nu håller jag på med resna ner till Ungern. Det är ju vi sóm ska till Balatonsjön. Har du nåt väg tips? Vi har tänkt bil (sambon är flygrädd)på båt till Gdansk sen ner och förbi Auswitch för ett besök och sova på hotell, sen ner till Balaton och ett ställe med långt namn som börjar på A.

Miasworld sa...

Haha, jag HOPPAS att min man läser den kommentaren! (vi har ofta diskussioner om teknik är bättre än papper. Jag är mer för papper i allmänhet..:)

Balaton är jättefint! Min syster bilade ner för ett par år sedan och det gick tydligen hur bra som helst, inga problem. (för flygrädsla - jag kom över min när jag insåg att luftgropar känns ungefär samma som att sitta i en skumpig buss. Hjälpte på något konstigt sätt...).

Tips för Auchwitz - gå med en guide. När vi var där väntade man tills man var 10 pers, sen fick man en egen guide för gruppen, 3 timmars guidning. Du kommer inte se allt på den tiden, men jag klarade inte av mer efter det. Då var jag så trött, tom och till slut helt avtrubbad av allt jag hade sett. Men det är värt det - alla borde åka dit. Fortfarande, sex år senare, vet jag precis känslan av att stå i gaskammaren. Mig gjorde det mer ödmjuk inför livet, mer respktfull för allas självklara rätt att vara dem de är och ofattbart respektfull för alla dem som då stod upp för dem de var. Och mer frågande, mer ARG över hur sådan ondska kunde tillåtas.

Anonym sa...

Tack för att du svarar så bra å mina frågor, jag får väl lägga den här sidan med svaret som en favorit för jag tror inte att jag kommer att komma i håg det tills i sommar...

Anonym sa...

Jag är ny här. Vad jobbar du med, jag måste få veta!

Miasworld sa...

Stella - välkommen! Kul att du har hittat hit!

Jo, kan förstå att man undrar lite vad jag egentligen jobbar med...:) Jag jobbar för en konsult och utbildningsfirma som hjälper banker och andra finansorganisationer att på ett bra sätt ge ut mikrolån (om du vet vem som fick Nobels fredspris? - Dr. Yunus och Grameen Bank - sånt jobbar vi med). Ett toppenjobb, men ett jobb som suger tag idig och lämnar lite tid till annat (som du kanske har märkt genom att läsa den här bloggen :)