tisdag, mars 06, 2007

Att simma uppströms

Vissa dagar känns det som om man inte får någonting gjort. Man liksom vispar runt allt på skrivbordet, men ingenting känns som om det avslutas, ingenting kan helt strykas från listan.

Idag var en sån dag. Det kändes som att simma uppströms, eller som att springa i motvind. Massor av kraft, men det som kom ut av det hela var liksom ingenting direkt.

Beklagade mig lite för en kollega som sa:

-Actually, you were very productive today - at least when I see the number of emails you managed to send me in one day on issues I have to address...

Vet inte om jag ska ta det positivt eller negativt. Är jag bara bra på att delegera? (och här är jag verkligen skeptisk - jag är generellt inte bra på att delegera). Eller en slavdrivare? Eller var idag kanske lite mer produktiv än jag trodde?

Inga kommentarer: