lördag, mars 10, 2007

Ett märkligt möte

På posten på flygplatsen – kanske en av de märkligaste konversationerna jag har haft på länge (P: postmannen, M: Mia, K: annan kund):

P: Jaha högaktade kund, vad kan jag stå till tjänst med?
M: Äh... jag skulle vilja ha en frimärke till det här brevet
P: Jaha, hur länge ska det ta?
M: Äh.. va?
P: Ja, hur länge ska det ta för brevet att komma fram?
M: Det vet jag inte ... det är inte direkt bråttom.
P: Jaha, men då kanske man kan strunta i det helt?
M:Nej, jag vill nog skicka brevet ialla fall...
P: Jaha ja, då blir det 1.45.

Annan man kommer in och ställer sig i kö bakom mig

P: God dag unge man, hör ni ihop med damen här?
K: Äh,.. nej...
P: Ja, du kanske inte har märkt det, men vi har ett säkerhetsavstånd här!
K: Oj, jaha då (tar ett par steg tillbaka)
M: Det gör inget!
K: *ler förläget*
P: Ja, ja, här står de alla i kö som de vill
M: Ja, men det gör verkligen inget
P: Nej, nej, han kanske vill ge dig sina pengar?
M: Haha, nej det tror jag inte
P: Ja ja... de står väl i kö sådär efter dig på discon kan jag tänka..
M: ??????? ehh......
P: Ja, grattis på internationella kvinnodagen förresten!
M: Tack..?...
P: Här är frimärket, trevlig kväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

HA,HA,HAHA frust HAHAHA