fredag, mars 16, 2007

Att få belöning för mödan

Det är fredag kväll och jag är redan i pyjamas. Jag vägrar lämna mitt hotellrum i kväll, ska njuta av att vara alldeles bara för mig själv, ingen affärsmiddag, ingen stress, inga andra konsulter i närheten som måste underhållas.

Den största delen av mitt jobb går ut på att coacha utbildare här. En ibland mödosamt och stundtals frustrerande jobb. Du ger förslag, försöker ge infallsvinklar.. och med vissa.... som att prata med en vägg. När man har varit FEM gånger på samma killes utbildning och man säger samma saker efter varje gång, då undrar man liksom hur mycket det är värt att man sitter där.

Men så finns det tillfällen när det är ungefär hur toppen som helst. Som den där killen som helt plötsligt hade blivit SÅ bra. Eller killen igår som lyssnade, funderade och kom tillbaka idag som en helt annan utbildare - kanske inte den perfekta, men SÅ mycket bättre.

Då är det värt alla de där andra timmarna. Varje gång.

Inga kommentarer: