lördag, mars 21, 2009

Sladdar

Min man har köpt sig en för tidig födelsedagspresent i form av en enorm TV. Det har varit ett sånt tjat om denna platt-TV sen vi flyttade in i huset för nästan ett år sedan och nu tog orken slut för den här tjejen. Så nu står den där, svart och fin, och mannen, som lider av svår sladdhärveångest, håller på att gömma sladd och vira sladd och ordna sladd. 

Mannens sladdhärveångest yttrar sig i ett sjukligt behov av att varje sladd ska vara precis så lång som behövs, resterande sladd ska vara sammanrullad enligt mannens koncept för hur man rullar en sladd, ihophållen gärna av ett litet snöre. Så måste alla sladdar se ut, annars rubbas mannens livsbalans. Jag knölar gärna ner sladdar i en låda i en enda härva. Det får mannen att hyperventilera.

Själv tyckte jag att det hela innebar rätten till ohämmad shopping en timme eller två. Det var inte heller så dumt. Nya skor och kostym och Jonas Gardells nya bok "Om Jesus". Måste väl göra nåt för själen också. 

6 kommentarer:

K sa...

Hm, det här med sladdfixering verkar vara ett manligt fenomen. Jag menar om de inte syns så gör det väl inget att de är trassliga och lite för långa.

Har ni förresten använt elmätaren på nya TV:n än. Är det stor skillnad?

Miasworld sa...

Nej det tycker jag också. Mannen tycker dock inte riktigt samma sak. För övrigt har den nya TV:n lett till en ny bokhylla som har lett till att mina noter nu måste sorteras i bokstavsordning i pärmar. Sugen? Vi kan slå till och använda elmätaren samtidigt, haha, har inte kommit till den ännu.

K sa...

Ååh, bokstavsordning!!!! Jag tar första flyg hem. Ses i morgon :-)

M sa...

Sladdar SKALL tyglas PUNKT

Winnie The Pooh sa...

Vi kanske måste ta det lite försiktigt när M och A kommer hem till oss på "bjuda-tillbaka-middagen".
Annars kanske det utbryter vild panik vid TV-möbeln och alla dess oorganiserade sladdar?
men ta gärna med snöre...

Anonym sa...

Bytte Ni bort den gamla TVn ?
Annars är ju problemet med programdiskussionerna löst av sig själv.

Pappsen