tisdag, mars 31, 2009

Cykla är väl roligt?

Alltså det är ju tänkt att jag ska cykla Tjejvättern i år. Kanske del av någon slags 30-årskris, vad vet jag. Det började ju ganska magert, eftersom jag inte har någon cykel. Men i morgon ska cykeln avhämtas hos K som har en mage som växer alldeles för fort för att tänka på cykellopp.

Tja, och så kom då idéen att det ju hade varit jättesmidigt att cykla hem cykeln.

Ja, så då ska jag göra det då. Bara 42 km. Undrar hur många kuddar jag behöver sitta på på kontoret på torsdag morgon?

5 kommentarer:

Winnie The Pooh sa...

Funderar på att lägga upp en omröstning på min sida huruvida Mia kommer cykla Tjejvättern öht... ;-)

Marina sa...

såklart mia kommer cykla tjejvättern :D lycka till imon!!

Miss Baglady sa...

Waw cool. Själv ska jag springa Vårrus och känner mig ypperligt nöjd med det:) Men cykla är riktigt najs. Jag älskar min cykel. Fast den behöver vårstädas.

Lycka till med hemcyklingen

K sa...

Hoppas du har cykelbyxor, annars har vi nog lite vaselin inköpt på Vätternrundan som du kan få låna :-).

Miasworld sa...

Ehhh.....VAD har jag gett mig in på? Vaselin?? Jag tänkte ha vanliga cykelbyxor, funkar inte det? I slutändan är det ju inte så himla långt eller? Det är samma sträcka som jag hade fram och tillbaka till skolan back then. Gånger 4. Typ.

Fru R: Jag vet, det är ganska otroligt att föreställa sig, men jag tror faktiskt att det kommer hända. Om man tar ett gäng entusiastiska tjejkompisar (tex Marina...) och därtill lägger att man redan har pungat in anmälningsavgiften så är det liksom no return.

Miss B: så bra att någon verkar tycka cykla är roligt. Det lovar gott. Själv har jag mest tråkiga minnen kopplade till cykla till skolan i pissregn och motvind en kall novembermorgon och sånt. Nu ska det bli bättring!