torsdag, mars 26, 2009

Huvudsaken är en bra dusch

Vi pratade på kvällens middag om konsulters egenheter. Om att nästan alla har någon halvknäpp sak i väskan, eller något krav som är så där absolut.

Själv reser jag inte någonstans utan mina georgiska tofflor. Ipodhögtalaren för musik på rummet står också högt i kurs. En av mina kollegor har alltid med eget kaffe och en liten vattenkokare för att kunna koka kaffe på rummet. En annan tar alltid med sig egen handduk.

Men idag hörde jag kanske det roligaste jag någonsin har hört; konsultkillen som alltid packar med sig sitt eget duschmunstycke för att få en bra dusch var han än är.

Jag har inte slutat skratta ännu.

4 kommentarer:

Konsultpappan sa...

Kompass.
Jag har med mig en kompass.
För att veta var hemma är.

Alltid.

Sofia sa...

Passerkort.
Jag har med mig passerkort till mitt jobb varje dag.
För att komma in genom entren.

Alltid.

Konsultpappan sa...

:-) Jag gillar Sofias stil.

Miasworld sa...

HAHA, Fia, du är störtskön!

(Och K-pappan - jag ställer aldrig om klockan på laptopen för att alltid veta vad klockan är hemma. Kommer det barn en dag antar jag att jag kommer köpa en kompass också...)