måndag, mars 16, 2009

Gnäll från en hotellrum med kräkgröna gardiner

Alltså nu ska jag ta mig tusan gnälla lite här. När man är i Moldavien eller ta mig tusan varsomhelt lite österut med undantag för landsbygden i Tajikistan, så är trådlöst internet ungefär som dusch på hotellet. Man förväntar sig att det är där och ingår.

Men inte i Schweiz inte. Här får man köpa ett Value Card som antagligen är så dyrt att jag inte ens vill se räkningen i morgon för att på nåder få logga in sig ett par timmar. Grrr... Det. Här. Gillas. Inte. Tur att det är återresa i morgon, hittills har Bern inte imponerat på mig.

För övrigt är jag nog lite tillbaka igen. Har ägnat de senaste dagarna åt att leverera utbildningsmaterial model mastodontmycket. Idag gick de första 15 delarna iväg. Bara 7 kvar nu. Deadline var slutet på februari. Det går ju bra det här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åå Bern som är en såå mysig stad men dyr! Allt kostar i Schweiz, här får man ingenting gratis =) Fast jag förstår inte hur jag lyckades förstå deras tyska när jag bodde där :s

Miasworld sa...

Jag tyckte lite bättre om Bern nästa dag när det var 17 grader varmt och strålande sol och vi fick två timmar att se stan.

Jag förstod inte heller mycket...:)