fredag, februari 01, 2008

Inte så dramatiskt

Ingen fara, det är inte så farligt med mig. Jag kommer inte få kicken, har inboxen full av "vi tror på dig, vi stöttar dig, kom igen nu det här fixar vi!" mail från mina chefer.

Att tänka på värsta tänkbara scenario är bara ett bra sätt för mig att bli av med stress och tycka att mitt jobb är roligt och inte jobbigt. Om jag vet att jag kan hantera det värsta tänkbara så är ju allt ok, jag slipper vara stressad och kan fokusera mer på att göra ett bra jobb.

Mias egen påkomna stresshanteringsmetod, delpunkt 1.5

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ett bra utgångsläge, det kan ju bara bli bättre, oftast mycket bättre.
Och sen ska man bara ta ett h-e åt gången och bara en typ av bekymmer.
Alltför många bär alla tre typerna samtidigt: De bekymmer man har haft, de man har nu och de man tror sig kunna få i framtiden. Då blir det inte lätt!

Pappsen

Pappsen

Miasworld sa...

Det där är stresshanteringsmetod delpunkt 1.1 :)