torsdag, januari 31, 2008

Värsta tänkbara scenariot skulle vara...

.. jag tänker ofta så när det skiter sig med någonting i livet. Om jag känner att jag kan hantera värsta scenariot eller till och med se fördelar med det, så försvinner ofta mitt magknip.

Det här gången är värsta tänkbara scenariot... att jag blir av med jobbet antagligen. Det skulle ju inte vara så kul. Jag skulle få börja om, kanske få ett jobb utan resor, kanske något jag inte tycker är så kul. Eller inget jobb alls. Då skulle jag inte få några pengar heller.

Men samtidigt skulle jag ha tid att sjunga i kör
Eller läsa en rolig kurs på universitetet
Kanske fundera på vad det är jag verkligen vill eller om jag inte vill göra något helt annat
Sova ut
Baka bröd
Inte vara trött när mannen kommer hem
Börja spela piano igen
Gå en danskurs

Jag överlever nog värsta tänkbara-scenariot för den här grejen också. Det brukar oftast finnas något bra i det mesta som sker. Ibland måste man bara leta lite för att se det.

Inga kommentarer: